سفارش تبلیغ
صبا ویژن

chinese language

5 اپلیکیشن برتر دیکشنری زبان چینی

    نظر

PLECO

Pleco یکی از محبوب‌ترین فرهنگ لغت چینی-انگلیسی در اپ استور است. این برنامه دارای یک طراحی زیبا، و با کاربرد آسان است. در همان نوار جستجو، می‌توانید پین‌یین را برای عبارات چینی یا کلمات انگلیسی تایپ کنید.

این برنامه هوشمند است و بلافاصله رایج‌ترین عبارات مورد استفاده را در بالای صفحه قرار می‌دهد. برای مطالعه بیشتر در خصوص این دیکشنری اینجا کلیک نمایید. 

اپلیکشین برتر دیکشنری زبان چینی

یکی از مفیدترین ویژگی‌های Pleco ویژگی “کیبورد خواننده” است. می‌توانید هر متنی را که می‌بینید به‌صورت آنلاین در این ویژگی کپی و جایگذاری کنید. کافی است روی کلمه‌ای که در مورد آن اطمینان ندارید، ضربه بزنید و ترجمه به همراه پین‌یین ظاهر می‌شود. برای آموزش زبان چینی می توانید از دیکشنری کمک بگیرید. 

اپلیکشین برتر زبان چینی

ویژگی دیگر به شما این امکان را می‌دهد که کاراکتر‌ها را ترسیم کنید تا معنای آن مشخص شود. این ویژگی برای کاربران iOS رایگان نیست. (اگرچه کاربران iOS می‌توانند از صفحه کلید ورودی دست‌نویس بومی استفاده کنند.) این ویژگی Pleco برای کاربران اندرویدی رایگان است.

این یک ایده خوب برای هرکسی است که به چین سفر می‌کند، بنابراین می‌توانید کاراکتر‌هایی را که نسبت به آن‌ها اطمینان ندارید ترسیم کنید.

 

یکی دیگر از ویژگی‌های جالب افزودنی Pleco ویژگی OCR (تشخیص کاراکتر نوری) است. به شما امکان می‌دهد از دوربین گوشی استفاده کنید و برخی از متون را اسکن کنید. برنامه کاراکتر‌ها را از طریق دوربین تشخیص می‌دهد و آن‌ها را تعریف می‌کند.

اپلیکیشن برتر دیکشنری زبان چینی

HANPING APP

 

اپلیکیشن برتر دیکشنری زبان چینی

Hanping برنامه‌ای است که در iOS در دسترس است. یک طراحی شیک، رنگارنگ و مهم‌تر از همه، یک ابزار تشخیص دست خط چینی رایگان را ارائه می‌دهد.

هانپینگ ابزار ترجمه جمله را ارائه نمی‌دهد. اگر می‌خواهید هزینه نسخه Pro را بپردازید، همان OCR را ارائه می‌دهد، به شما امکان می‌دهد از کلمات چینی که نمی‌دانید عکس بگیرید و برنامه کاراکتر را تشخیص می‌دهد.

دیکشنری LINE

 

طبق این منبع، فرهنگ لغت آنلاین مشهور Nciku در اواخر سال 2014 توسط Line (برنامه پیام‌رسان گروهی مشابه واتس‌اپ) به دست آمد. به نظر می‌رسد که نسخه فرعی خود را جایگزین کرده است.

 

Line فرهنگ لغت چینی-انگلیسی، انگلیسی-اندونزیایی و انگلیسی-تایلندی را ارائه می‌دهد.

اپلیکشین برتر دیکشنری زبان چینی

یکی از ویژگی‌های خوب در مورد فرهنگ لغت Line “تجزیه کردن جمله” است، شبیه به ویژگی “کیبورد خواننده” Pleco. شما می‌توانید کل جمله را به زبان چینی کپی کنید و آن را “تجزیه و تحلیل” کنید.

اپلیکیشن برتر  دیکشنری زبان چینی

جمله را با فاصله‌ها و پین‌یین سازماندهی مجدد می‌کند تا بهتر بتوانید آن را بخوانید. با این حال، بر خلاف Pleco، ویژگی معنی هر عبارت را به شما منتقل نمی‌کند و فقط تعاریف برخی کلمات کلیدی موجود در متن را به شما می‌دهد.

 

لاین همچنین عبارات و نقل‌قول‌های روزانه را برای افرادی که در حال یادگیری چینی هستند ارائه می‌دهد.

دیکشنری YOUDAO

این دیکشنری برای استفاده‌ی مبتدیان دشوار است، اما برای زبان‌آموزان پیشرفته‌ی چینی عالی است. به خاطر داشته باشید که YouDao برای کاربران چینی ساخته شده است.

عملکرد اصلی YouDao مانند Google Translate است و به کاربران امکان می‌دهد عبارات چینی و معانی آن را به زبان انگلیسی جستجو کنند. کاربران می‌توانند عبارات انگلیسی را تایپ کرده و معنی آن را به زبان چینی پیدا کنند.

اپلیکشین برتر دیکشنری زبان چینی

YouDao دارای یک ابزار ترجمه قدرتمند انگلیسی به چینی است که به شما امکان می‌دهد جملات کامل را با دقت ترجمه کنید. این برای زبان‌آموزان چینی که به دنبال گسترش واژگان خود با عبارات پیشرفته‌تر هستند عالی است.

 علاوه بر انگلیسی به چینی، YouDao فرهنگ لغت‌های چینی به ژاپنی، چینی به کره‌ای و چینی به فرانسوی را نیز ارائه می‌دهد.

اپلیکیشن برتر دیکشنری زبان چینی

GOOGLE TRANSLATE

 البته همه از Google Translate اطلاع دارند. ساده ترین راه برای یافتن ترجمه متون، وارد کردن آن در نوار جستجوی Google است. ترجمه به صورت خودکار برای زبان آموزان چینی ظاهر می‌شود. Google Translate برای عبارات و جملات کوتاه عالی است.